Archive Pages Design$type=blogging$meta=hide

Makanan Yang Perlu Dielakan Oleh Pesakit Kanser

Ramai pesakit kanser tertanya tanya dan tercari cari apakah makanan yang TAK BOLEH DIMAKAN apabila mereka mengetahui tentang penyakit...

makanan untuk pesakit kanser


Ramai pesakit kanser tertanya tanya dan tercari cari apakah makanan yang TAK BOLEH DIMAKAN apabila mereka mengetahui tentang penyakit berbahaya yang menyerang mereka. 

Selain daripada cuba mencari pelbagai alternatif atau penawar kanser perlu diingatkan faktor pemakanan juga menyumbangkan pertumbuhan kanser terbabit. 

Untuk mereka yang diluar sana yang masih belum jelas apa kanser itu sebenarnya ingin saya tekankan di sini bahawa kanser adalah sel - sel yang tidak normal yang membiak dalam badan manusia. 

Lebih jelas atau dalam bahasa mudahnya ialah Kanser ialah sejenis SEL - SEL YANG CACAT yang terdapat dalam badan manusia. Jadi untuk menjadi lebih kuat sel - sel kanser perlu memakan sel - sel yang sihat di dalam badan manusia. 

Selain memakan sel - sel yang sihat dengan rakusnya di dalam badan manusia, sel kanser atau sel yang cacat ini akan lebih kuat jika anda memberikan makanan tambahan pada mereka. Jadi amatlah PENTING jika Pesakit kanser untuk mengelakkan memakan apa-apa sahaja makanan yang yang tidak boleh diterima oleh badan mereka. 

Loya dan muntah adalah kesan sampingan yang biasa dalam rawatan kanser, jadi sesetengah pesakit akan mengalami kesukaran dengan beberapa jenis makanan. Memakanan makanan yang sihat semasa rawatan kanser adalah penting bagi pesakit kanser. 

Pesakit kanser yang sedang dalam rawatan kanser perlu mengelakkan makan terlalu banyak daging. Daging mempunyai lemak tepu yang tinggi dan rendah serat dan amat rendah kualiti skor untuk melawan kanser. 

Daging merah khususnya perlu dielakkan oleh pesakit kanser, dan pesakit kanser perlu memakannya dalam kuantiti yang lebih kecil daripada bahagian-bahagian biasa yang lain-lain dari jenis daging. Namun daging putih (ikan) adalah terkecuali kerana banyak jenis ikan ianya tanpa lemak dan mengandungi jenis sihat lemak. 

Memasak makanan dengan api yang tinggi boleh meningkatkan kehadiran karsinogen dalam makanan, jadi pesakit kanser perlu menyediakan makanan mereka secara sihat seperti mengukus, membakar, mendidih, dan memasak dengan sedikit minyak sahaja. 

Sebenarnya Menggoreng adalah amat tidak sihat terutamanya kepada pesakit kanser. Jika pesakit kanser ingin memanggang (grill) makanan mereka , mereka harus cuba untuk memasak makanan mereka pada suhu yang lebih rendah bagi mengelakkan pembentukan karsinogen di dalam makanan. 

Bagi memudahkan sistem pencernaan, memakanan makanan yang besar perlu dielakkan. Sebaliknya, pesakit perlu makan pelbagai hidangan kecil sepanjang hari. Makanan ringan yang sihat dan juga bermanfaat dalam membekalkan nutrien tambahan. Setiap pesakit kanser adalah berbeza dari segi masalah & tindak balas mereka . 

Ada sesetengah pesakit mengalami loya yang sedikit dan boleh makan apa sahaja yang mereka mahu, sementara yang lain mungkin sentiasa loya dan hanya boleh dapat makan jenis makanan tertentu. 

Mencari diet kanser yang sempurna bukannya mudah dan kebiasaanya pesakit sendiri perlu “ Try & Error” terhadap pemakanan mereka. Setiap individu juga perlu mengenalpasti sendiri atau bersama pakar untuk mengetahui yang terbaik untuk mereka.


tuah primadona

Kongsi Penderitaan Kanser Anda Kepada Kami


Kami mempunyai kisah kejayaan penderita kanser yang kini miliki kehidupan yang lebih sihat. Dapatkan info lanjut sekarang!





DISCLAIMER : Produk Sari Agegard tidak bertujuan merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Sebarang testimoni yang dipaparkan adalah pengalaman peribadi individu dan kesan ke atas setiap individu mungkin berbeza”

Produk ini adalah makanan tambahan dan ia sesuai dijadikan sebagai ikhtiar sampingan selain terus mendapatkan rawatan hospital & doktor.

COMMENTS

Name

jenis kanser kanser kanser darah kanser hati kanser paru paru kanser payudara kanser usus kesan kanser mamogram makanan anti kanser makanan untuk pesakit kanser mamogram tanda tanda kanser tips kanser ujian mamogram
false
ltr
item
Kenali Kanser: Makanan Yang Perlu Dielakan Oleh Pesakit Kanser
Makanan Yang Perlu Dielakan Oleh Pesakit Kanser
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhXNFGIE_i7UnQ78U57bI9E8bl61sbL4My11_wcFBthxmJ29nBb7EEpkQeZaSQ1_9jPmJT3ekMcu8NOo9W7Au1YeFxJJma1L5UNKehy6fU4XdzVevW59iSE6vC7xCha30_iLi7ZPH_jw9hR/s1600/makanan+untuk+pesakit+kanser.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhXNFGIE_i7UnQ78U57bI9E8bl61sbL4My11_wcFBthxmJ29nBb7EEpkQeZaSQ1_9jPmJT3ekMcu8NOo9W7Au1YeFxJJma1L5UNKehy6fU4XdzVevW59iSE6vC7xCha30_iLi7ZPH_jw9hR/s72-c/makanan+untuk+pesakit+kanser.jpg
Kenali Kanser
https://kenalikanser.blogspot.com/2016/02/makanan-yang-perlu-dielakan-oleh-pesakit-kanser.html
https://kenalikanser.blogspot.com/
http://kenalikanser.blogspot.com/
http://kenalikanser.blogspot.com/2016/02/makanan-yang-perlu-dielakan-oleh-pesakit-kanser.html
true
6213291667340549323
UTF-8
Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago