Archive Pages Design$type=blogging$meta=hide

Kenapa Ibu Ibu WAJIB Jalani MAMOGRAM, Ini Sebabnya!

IBU IBU TOLONG BACA!!! JANGAN TAKUT, PERGI CHECK JE... GAGAL kesan dari awal punya ramai IBU IBU hidap KANSER PAYUDARA ! ...

ujian mamogram kanser payudara
IBU IBU TOLONG BACA!!! JANGAN TAKUT, PERGI CHECK JE...




GAGAL kesan dari awal punya ramai IBU IBU hidap KANSER PAYUDARA!
- - - - -


Kanser Payudara merupakan kanser pembunuh utama wanita di Malaysia. Oleh itu, wanita berumur 35 tahun ke atas digalakkan menjalani ujian mamogram selain dari pemeriksaan sendiri payudara dan pemeriksaan 
klinikal payudara.




APA ITU MAMOGRAM
💊 Mamogram adalah suatu pemeriksaan sinar-X yang dilakukan untuk mengesan peringkat awal kanser payudara.
💊 Mamogram dapat mengesan kanser payudara pada peringkat paling awal iaitu sebelum ketumbuhan dapat dirasai pada payudara. Ia juga berkesan untuk meneliti kesihatan am payudara.



BAGAIMANA MAMOGRAM DILAKUKAN
💊 Pemeriksaan ini dilakukan oleh Juru X-Ray wanita. Ia mengambil masa selama 10 hingga 30 minit.
💊 Anda diperlukan untuk mendedahkan bahagian dada anda. Kemudian payudara anda akan diletakkan di antara 2 plat yang terdapat pada mesin.
💊 Selepas itu dedahan sinar-x akan dibuat. 2 keping filem sinar-x akan diambil bagi setiap sebelah payudara melalui sudut yang berlainan.
💊 Pemeriksaan mamogram kepada wanita adalah selamat kerana radiasinya adalah di tahap yang sangat rendah.



PERSEDIAAN SEBELUM JALANI MAMOGRAM
💊 Pakai pakaian yang ringkas seperti blaus dan seluar panjang / skirt panjang. Pakaian atas perlu ditanggalakn semasa pemeriksaan.
💊 Lakukan pemeriksaaan selepas hadi kerana pada waktu itu payudara kurang sensitif.
💊 Elak minuman berkafein (kopi, teh, air berkarbonat, coklat) selama seminggu sebelum temujanji. Kafien boleh menyebabkan payudara terasa sakit.
💊 Elak guna minyak wangi, deodorant, bedak atau krim pada bahagian dada dan ketiak pada hari pemeriksaan mamogram. Bahan bahan dalam produk ini mungkin menjejaskan keputusan mamogram.



BAGAIMANA SEKIRANYA KEPUTUSAN MAMOGRAM ABNORMAL?
💊 Anda akan dirujuk kepada pakar dihospital untuk siasatan lanjut. Keputusan abnormal bukan bermakna anda mempunyai kanser.
💊 Pakar akan lakukan siasatan lanjut dan akan memberi nasihat rawatan yang sesuai.



DIMANA DAPATKAN PEMERIKSAAN MAMOGRAM?
💊 Boleh didapatkan di pusat kesihatan kerajaan dan swasta.




P/S: Sila SHARE info ini dengan ibu ibu dan rakan anda. 1 SHARE dari anda mungkin dapat selamatkan satu nyawa. Ia ringan tapi nilainya sangat besar. Terima kasih atas keprihatinan anda.




# JOM baca 101 kisah penderita kanser, lihat apa yang mereka lakukan berjuang untuk terus sihat. Lihat disini:http://kenalikanser.blogspot.my/p/testimoni.html

tuah primadona

Kongsi Penderitaan Kanser Anda Kepada Kami


Kami mempunyai kisah kejayaan penderita kanser yang kini miliki kehidupan yang lebih sihat. Dapatkan info lanjut sekarang!





DISCLAIMER : Produk Sari Agegard tidak bertujuan merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Sebarang testimoni yang dipaparkan adalah pengalaman peribadi individu dan kesan ke atas setiap individu mungkin berbeza”

Produk ini adalah makanan tambahan dan ia sesuai dijadikan sebagai ikhtiar sampingan selain terus mendapatkan rawatan hospital & doktor.


COMMENTS

Name

jenis kanser kanser kanser darah kanser hati kanser paru paru kanser payudara kanser usus kesan kanser mamogram makanan anti kanser makanan untuk pesakit kanser mamogram tanda tanda kanser tips kanser ujian mamogram
false
ltr
item
Kenali Kanser: Kenapa Ibu Ibu WAJIB Jalani MAMOGRAM, Ini Sebabnya!
Kenapa Ibu Ibu WAJIB Jalani MAMOGRAM, Ini Sebabnya!
https://scontent-kul1-1.xx.fbcdn.net/v/l/t1.0-0/p320x320/14713574_799743010167143_1745817225512263499_n.png?oh=930b882295d39c89b05fc04b282283a0&oe=5865BF03
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhrvQORDRsfwKSCyiJeaUmB6hyw7r8VXAkqfomONTntbu_grfdS9aEnaGYzI8xj6Fm9pwAfltri1YHsKk9QH-cMe6q8Rd-uD3bsoGclbS85yc_jVFWsh4-bAkeM0uoqSgmVksV1fvc_DZrj/s72-c/Telefonis+woman.jpg
Kenali Kanser
http://kenalikanser.blogspot.com/2016/10/kenapa-ibu-ibu-wajib-jalani-mamogram.html
http://kenalikanser.blogspot.com/
http://kenalikanser.blogspot.com/
http://kenalikanser.blogspot.com/2016/10/kenapa-ibu-ibu-wajib-jalani-mamogram.html
true
6213291667340549323
UTF-8
Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago